Lyžařský výcvik 2022

1. den

V neděli ráno dne 16. 1. jsme se v 8:20 hodin setkali před školou a čekali na náš autobus. Poté co přijel, jsme naložili lyže, přeskáče a zavazadla a nastoupili jsme do autobusu. Čekala nás dvouhodinová cesta do Velké Úpy. Po příjezdu jsme se ubytovali v hotelu Hela a šli jsme na oběd. K obědu jsme měli zelnou polévku a šunkofleky. Po obědě jsme se odebrali do pokojů a šli jsme si vybalovat věci. Po odpoledním odpočinku jsme vyrazili lyžovat. Na Portáškách jsme na malém kopečku předváděli své dovednosti na lyžích, aby nás učitelé mohli rozřadit do družstev. Po lyžování jsme se vrátili do hotelu a měli jsme volný program podle nás. K večeři jsme měli vepřovou pečeni v žampionové omáčce s rýží. Už se těšíme, až si zítra pořádně zalyžujeme.

2. den

Ráno dne 17. 1. jsme po snídani dojeli skibusem do areálu Pec pod Sněžkou a rozdělili jsme se do týmů podle dovedností. Poté jsme v týmech lyžovali na Javorníku, Zahrádkách, Smrku a Bramberku. V 11:45 hodin jsme ze skiareálu odjeli a vrátili se do našeho hotelu Hela, kde jsme se naobědvali. Po poledním odpočinku jsme vyrazili na svah Portášky. Po lyžování na Portáškách jsme se vrátili do hotelu, kde  jsme měli osobní volno, a poté jsme se odebrali do jídelny, kde jsme koukali na film "Lyžařský oblouk". Hodně jsme se z tohoto filmu přiučili. Řekli jsme si pravidla, která musíme dodržovat na svahu. Už nyní se těšíme na další den.

3. den

18. 1. jsme opět vyrazili do areálu Pec pod Sněžkou. Potom jsme se rozdělili do svých týmů. Dnešní den, narozdíl od jiných dnů, bylo hezké počasí a svítilo slunce, i to byl důvod pro zdokonalování našich schopností. V zdokonalování nám hodně pomohly upravené sjezdovky. Skibusem jsme se vrátili do našeho hotelu, kde jsme se naobědvali. K obědu jsme měli smažený sýr s hranolkami. Po poledním klidu jsme opět zamířili na svah Portášky, kde jsme jezdili od 14 do 16 hodin. Po lyžování jsme měli dvě hodiny osobní volno. K večeři jsme si dali Moravského vrabce s bramborovým knedlíkem a špenátem. Po večeři jsme šli na třicet minut do pokojů. V 19:00 hodin jsme vyrazili na denní rozkaz a po něm začal večerní program, kde jsme si ukázali, jak můžeme doma sami servisovat lyže. Pan instruktor Michal nám to všem předváděl a po názorné ukázce jsme se koukali na video, kde jsme viděli, jak to chodí v servisech, v nichž lyže servisují. Dnes jsme se toho hodně přiučili.

4.den

19. 1. byl pro nás hlavně odpočinkovým dnem vzhledem k lyžování, protože jsme byli lyžovat jen jednou a to dopoledne. Dopolední lyžování jsme strávili opět v Peci, bylo zase krásné počasí, takže jsme si lyžování užili. Museli jsme akorát počítat s velkými frontami na vleku. Po poledním klidu jsme netradičně vyrazili na výlet na Růžohorky. Šli jsme celkem dvě a půl hodiny. Když jsme došli na Růžohorky, většina z nás si dala v horské chatě horkou čokoládu se šlehačkou. Po té, co jsme se napili a občerstvili, vyrazili jsme zpět do hotelu, tentokrát jsme šli jinou cestou. Vzhledem k tomu, že jsme šli hlavně lesem, kde bylo hodně sněhu, rozhodli jsme se rozpoutat koulovačku. Díky tomu se většina z nás vrátila celá od sněhu. Když jsme se vrátili, měli jsme chvíli osobního volna. V 18:00 jsme šli na večeři. K večeři byl kuřecí steak se šťouchanými bramborami. Po večeři jsme šli na denní rozkaz, kde jsme se dozvěděli, že na večerní program budeme hrát společenské hry. Po večerním programu jsme šli spát. Už se těšíme na další den.

5. den

Dnes bylo bohužel ošklivé počasí, ale to nás od lyžování neodradilo. Dopoledne jsme opět strávili v Peci pod Sněžkou. Lyžovalo se nám bohužel špatně kvůli nepříznivým podmínkám na sjezdovce. Dopolední lyžování jsme zakončili příjezdem skibusem v 11:45 hodin. Po příjezdu na hotel jsme se naobědvali. K obědu byly boloňské špagety. Po poledním klidu jsme zase zavítali na Portášky. Ani zde se nám nelyžovalo lépe, ale po hodině se začalo vyjasňovat. Po lyžování jsme měli osobní volno a po něm následovala večeře. Když jsme se odebrali do pokojů, začala se chystat diskotéka na dnešní večer, kterou pro nás přichystaly holky z 8.A. Diskotéka byla do 22:00 hodin, takže se nám večerka posunula o 30 minut. Diskotéku jsme si moc užili a těšíme se na další den.

6. den

Dnešní den je bohužel poslední den lyžování. Opět jsme vyrazili do areálu Pec pod Sněžkou, kde jsme lyžovali do 11:30 hodin. Bohužel byla velká zima, tudíž jsme po příjezdu byli všichni promrzlí. Po poledním odpočinku jsme se rozdělili do trojic tak, abychom si co nejlépe mohli na svahu vyhovět (nastavit optimálně tempo, čekání na ostatní členy týmu a podobně).  Po lyžování jsme se odebrali do hotelu a čekali jsme na večeři, která se konala v 18 hodin. Po večeři jsme se odebrali do pokojů a většina z nás se rozhodla zabalit si věci do kufru. Kvůli balení se nám i posunul denní rozkaz, který se konal ve 20 hodin. Denní rozkaz byl dnes jiný v tom, že se vyhlašovaly pokoje, které byly za celý týden nejčistší. Na prvním místě se umístil pokoj číslo devět, ve kterém bydleli Vít Mařík, Mikuláš Sládek a Viktor Holeček. Na druhém a třetím místě se umístily dva pokoje se stejným počtem bodů a to byly pokoj číslo 3 – Nicol Kejlová, Sabina Macková, Andriana Farbanets a Kamila Urbanová – a také pokoj číslo šest – Tereza Prokopová, Eliška Šípová a Laura Wiesnerová. Po denním rozkazu jsme se odebrali do lyžárny, kde jsme si zabalili lyže a lyžáky. Na pokojích jsme si dobalili zbylé věci. Usínali jsme s pocitem, že jsme si lyžák velice užili.

7. den

Dnešní den 22. 1. byl poslední den na lyžáku. Ráno jsme se nasnídali a poté jsme začali snášet kufry do místnosti, kde byly připraveny k naložení do autobusu. Následně jsme začali uklízet pokoje. Po důkladné kontrole pokoje učiteli a zvážení, zda můžeme pokoj opustit, jsme se vydali do jídelny, kde už jsme čekali na náš autobus, který nás odveze zpátky do Prahy. Když náš autobus přijel, pomocí tzv. řetězu jsme nakládaly kufry, lyže a lyžáky. Po naložení všech věcí jsme se naposledy rozloučili s hotelem a nastoupili do autobusu. Jeli jsme celkem cca dvě hodiny. Když jsme dorazili před školu, čekali tam na nás už naši rodiče. Poté, co jsme si vzali všechny naše věci a rozloučili se s učiteli, mohli jsme vyrazit domů.

Chtěli bychom jménem tříd 7.A, 7.B, 8.A a 8.B poděkovat panu zástupci Davidu Paříkovi, protože hlavně díky němu jsme mohli vůbec odjet na náš lyžák. A samozřejmě i učitelům, kteří se na organizaci podíleli a jeli s námi - paní učitelka Simona Sedlářová a páni učitelé Martin Mošnička a Petr Šíma. Také bychom chtěli poděkovat panu instruktorovi Michalovi, který nás také učil lyžovat a pomáhal nám při zdokonalování se v jízdě na lyžích. Nesmíme zapomenout na naši paní zdravotnici Markétu Blahníkovou. Nesmíme samozřejmě opomenout všechen personál, který pracuje v hotelu včetně pana kuchaře, který pro nás vařil tak dobrá jídla.

Díky vám všem byl náš lyžák tak skvělý.

Nicole Víšková, Tereza Brejchová, Anna Šavelová,
Karolína Macháčková, Melánie Grgulová, Lucie Rambousková,
žákyně 8. ročníku

Kalendář akcí

Edukační koncert

KD Ládví

Edukační koncert v KD Ládví, shlédnutí koncertu Pražské filharmonie. Akce pro předškolní děti ze třídy Motýlci, Tuleni, Slůňata.

Den Země

zahrada MŠ

Den Země proběhne v zahradě mateřské školy. Hry, soutěže, divadelní představení pro děti.